21.12.2013

Karis Julekalender - Luke 21

For et par dager siden var lokalavisa Glåmdalen på besøk for å lage julekos-reportasje. Temaet var gammel juletrepynt og andre julerariteter. Så nå har jeg et ferdig pyntet juletre på atelieret, pyntet med juletrepynt i glass fra ulike tiår fra tredvetallet fram til det ultramoderne. Jeg er veldig spent på hva som står i dagens Glåmdal. 
 
Jeg viste fram glassnissene mine. Denne er fra 50-tallet, litt gammel i stilen og solbrent i ansiktet, eller kanskje en farget nisse? Full av forfinet sjarm med favnen full av pakker.
 
Den andre glassnissen er fra 90-tallet og en ekte Santa Claus i stilen, blek og frossen fra sin tur fra Nordpolen. Nå skal jeg snart hente avisa og se om de har noen bilder av disse fine glassnissene og min gamle julepynt.

Ha en koselig førjulshelg! Kanskje nissene dine kommer fram i helga også?


kar-rudi@online.no

2 kommentarer:

  1. Så fin pynt. Nostalgi. God jul til deg og dine.
    Klem Ingun

    SvarSlett
  2. Tusen takk Ingunn! God jul til deg også! Klem fra Kari

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!