06.02.2011

Fremdeles vinter - Furuballer

Når vi skal feire den siste vintermåneden, februar, er det fremdeles like aktuelt å tenne lykter og gjerne lage noen overraskende furuballer til dekorasjoner. Her er den gamle kjelken fylt med furuballer på over 30 cm i diameter, men du kan lage dem i de størrelsene du synes passer best. Furuballene kan også brukes til dekorasjoner inne for en dag eller to. Oppskriften på disse furuballene finner du på et innlegg som jeg lagde i høst. Se HER! 

Selv må jeg hoppe over den planlagte utstilling på Rørosmartnan i år. Det er jeg ikke så begeisetret for, men jeg skal ta det igjen med dobbelt kreativitet hjemme så klart.

Ha en fin og kreativ vinteruke dere også! 

9 kommentarer:

  1. Finfine ballene. Leit å høre at du mÅ droppe martnan.

    SvarSlett
  2. Hei Kari! Slike baller har jeg ikke sett før. Her på Nordmøre går det mest i fiskball, dvs. den nordmørske tradsjonsmaten som serveres sammen med kålrot og bacon. Men jeg skal studere oppskriften på denne type ball også, for de var utrolig dekorative. Det er sååå flott med pynt laget av naturmaterialer.

    SvarSlett
  3. Disse furuballerne er så utrolig fine! Og så er det så veldig smart å lage kulene av plast og papir!! Miljøvennlig!! Det liker vi !! :)

    Ha en fin søndeg videre :)

    SvarSlett
  4. Åja, no hugsar eg det......hadde planer om å lage slike før jul, men so vart gløymt.
    Jaja, får ta det ved eit seinare høve.....flotte og dekorative er dei iallfall.
    Ha ein god sundag!

    SvarSlett
  5. Skjønne baller du har laget... ,mine ligger ute fremdeles..som du sier det er vinter enda..

    Røros martnan kunne jeg tenke meg å reise på ... synd du ikke får vært med da..

    Klemme r

    SvarSlett
  6. Ja visst er det vinter enno!
    Godt å pynte litt denne årstida også :-)

    - fin søndag til deg -

    SvarSlett
  7. Så fine kulene dine er :-)
    Trist at du må hoppe over Rørosmartn, men vi håper det kommer flere sjanser.
    Ha en fin og kreativ uke!

    SvarSlett
  8. Eit blikkfang i den vakre vinteren vår!
    For visst er det framleis vinter, og furuballane var vakker vinterpynt der dei ligg på den flotte kjelken:0)
    Hadde stooore ambisjonar etter eg såg dei første gongen hjå deg - men det vart (som med så mykje anna) berre med tanken... Det er jo beint merkeleg kor mykje ein har store planar om og så blir det berre med planen.. Eg brukar å sei at ein får tid til det ein vil ha tid til, men lurar på om eg må revurdera DET utsagnet etterkvart...
    I alle fall; takk for at du er i bloggverda og inspirerar:0)

    SvarSlett
  9. Takk for alle hyggelige kommentarer. Og Nikoline, du er ikke den eneste som opplever et stort sprik mellom hva en ønsker at en skulle få gjennomført, og hva en faktisk får gjort/rekker å gjøre. Best å være fornæyd med det en har gjort og kose seg med det.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!