07.11.2021

DIY - dekorasjonskuler i naturmaterialer.

Her lager jeg en dekorasjonskule i brødlav  /islandslav. som kan brukes både inne og ute. De kan henge til pynt men også ligge på krukker og i fat. Dekorasjonskulene kan lages av lav, mose, furubar, granbar og mye med. 
Det er morsomt å kunne lage seg noen furuballer til pynt ute ved inngangen sammen med lykter og annet stasj som en liker. For noen år siden lagde jeg et blogginnlegg om hvordan jeg lager disse furuballene. Du finner det her: https://atelierkari.blogspot.com/2010/11/furuballer-som-utedekorasjoner.html . Til furu- og granballer bruker jeg hogstavfall og hageavklipp.

Det fine med å lage grunnkulene og underlagene selv, er at du kan lage de i den størrelsen du ønsker, og ikke minst at det er både miljøvennlig og bærekraftig. 

Jeg presenterer her også en helt ny DIY-video om hvordan du kan lage pyntekuler av brødlav. Se den på Youtube her:: https://youtu.be/KH7UyZNfXAM 
Lykke til med å lage flotte dekorasjonskuler i mange materialer og størrelser! Det er bare fantasien som setter grenser.....

hilsen Kari
tlf 94137750 mail kar-rudi@online.no 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!