10.07.2015

Vilt og vakkert!

Nå er Finnskogens store sommerhappening her - Finnskogdagene. Og kranser skal lages for bautanedleggelser og buketter skal lages for å gjøre stas på enkelte som fortjener det. Denne kransen er nå lagt ned ved Carl Axel Gottlund sin bauta ved Grue Finnskog Kirke. Carl Axel Gottlund satte dype spor for utviklingen av Finnskogen da han som finsk student først på 1800-tallet vandret rundt på de norske og svenske Finnskoger og oppfordret til bevissthet om egen kultur, ønsket landbruksreformer og oppfordret til å bygge kirker. 


Døra til Atelieret ble pyntet med kransen for fotografering. Og jeg skulle nesten ønske at den kunne henge der for å ønske besøkende velkommen resten av helga. Men jeg skal lage noe annet fint å pynte døra mi med i morgen.


Gottlund-kransen er i år lagd av bjørkepinner med lav, kråkefot, rørandkjuker, brødlavkuler, rødkløver og kaprifolium. En vill og rustikk krans lagd på en måte jeg ikke har gjort før, og det var gøy!

Ønsker dere en fin sommerhelg og velkommen til Atelier Kari!



kar-rudi@online.no

6 kommentarer:

  1. Den kransen var fantastisk flott!! Så stilig med Kaprifolium og bjørkepinner. Flott og rustikk! Ha en riktig god helg, og fine Finnskogdager :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Inger Johanne! He en flott helg du også! :o)

      Slett
  2. Sikke en smuk krans - en rigtig sommerkrans!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Og ha en god sommer!

      Slett
  3. En nydelig krans, som jeg godt forstår du ville hatt på døra selv ;)
    Det var også en fantastisk farge på kaprifoliumen; jeg har bare den kremgule 'ville' varianten, og den røde som får kjøpes. Og så dufter de jo så deilig.
    Lykke til med alle prosjekter i nær fremtid!
    Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for sommerhilsen Siri! Denne Kaprifoliumen er den eneste jeg har fått til å vokse her av vanlige hageplanter. Den står innatt flere store steiner og fryser derfor ikke så lett. Fin i buketter! Og god sommer til deg!

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!