12.10.2009

Glimt fra utstillingen Kvist og Kvast

Bilder fra utstillingen i Øvrebyen kunst og håndverk på Kongsvinger. Trykk på bildene for å få dem store. Utstillingen er åpen ut oktober. Tirsdag 13. oktober kl. 18.00 er det demonstrasjon hvor jeg viser og forteller om naturmaterialene jeg bruker.

Her er kranser av rabbesjegg med raggkjuker og skållav som pynt. Hjertene er av grankvisterkvister med papirlav.

Hjerter er Øvrebyen Kunst og håndverks sitt symbol på at de ligger i hjertet av Øvrebyen i Kongsvinger. Derfor måtte jeg ta med kvisthjerter i bjørk og gran.

Materialer får en egen tydelighet i glassog ramme. Skal du prøve å gjøre det samme, så husk at du bare bruker materialer som er forhåndstørkede.

Skulpturer i brødlav og bjørnemose, bukettholdere i bjørk og materialfat med grønn mose. Julehjerter og kort av sopp-papir og bjørnemose.

Nå er det snart JUL igjen og skal du plukke naturmaterialer som er på bakken, kongler, lav og mose, så er det ikke lenge før snøen kommer. Ut på tur til helgen kanskje?

Gammle juletrekvister i gran som er vevd i grindvev med kobbertråd. Mye bryderi for eksprimentets skyld.
Dette var fragmenter fra utstillingen som viser en bredde av det jeg har gjort før og nyskaping det siste året.

Ta naturen i bruk du også!

6 kommentarer:

  1. Takk for et glimt inn i utstillingen, synd for meg at jeg bor så langt unna. Og navnene til materialene du bruker, fascinerer meg også .. rabbeskjegg, skållav, brødlav og bjørnemose.
    Navn som forteller!

    SvarSlett
  2. Så mye fint!!
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  3. Atelier Kari10/12/2009

    Takk for responsen til Kort og Søm og AnkiGi. Inspirerende dere også!

    Hilsen Kari

    SvarSlett
  4. Heisan!
    Så fint og lyst du har fått det her inne, fikk nesten vårfølelse, herlig! Bloggopussing til å være stolt av.

    Sier meg enig med AnkiGi over her, fasinerende med alle navnene du bruker.
    Vi andre dødelige nøyer oss med mose og greiner,mens du imponerer med kunnskap. Bøyer meg i støvet.

    Ha en fin søndag og flott ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  5. Atelier Kari10/18/2009

    Takk for rosen!
    Kunnskap om materialer jeg bruker er halve jobben. Snart er jeg ferdig med et dokumentasjonsprosjekt om materialenes kulturhistorie. Botanikk-, miljø- og kulturkunnskap går hand i hand.

    SvarSlett
  6. Du er jammen en kreativ dame! Så mye flott du har laget, av materialer jeg ikke en gang visste eksisterte :) Så artig å rett og slett ramme inn mose og kvister, det gjelder å komme på det! Takk for RT på twitter - det varmer!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!