13.08.2017

Bøy og tøy, på rabbene etter skjegg...

Nå er det snart tid for å sanke lav for å ha raust med materialer til vinteren. Første turen går til fjells for å sanke rabbeskjegg. Rabbeskjegg bruker jeg alene eller sammen med andre naturmaterialer. Men jeg må plukke en del hvis det skal bli nok både til kurs og de dekorasjonene jeg har planer om å lage selv. Så turen går til hytta vår i Folldal.

Rabbeskjegget trives godt på "måssåflyene" ved Rondane, der snøen for det meste blåser vekk om vinteren. Jeg får god trim og flott utsikt. Det letteste er å plukke laven når den er litt fuktig, putte den i poser og siden tørke den i småkasser når jeg kommer ned fra fjellet. Husk bare å plukke naturmaterialer utenfor nasjonalparker og verneområder.

Sammen med fløyelskjuker og lavkvister fra grana kommer rabbeskjegget fint til sin rett. Gleder meg veldig til en luftig fjelltur.

Ha fine sensommerdager dere også!

Hilsen Kari
tlf +47 95137750

2 kommentarer:

  1. Wunderschönes Naturmaterial..lg aus Salzburg /Austria

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!