25.09.2016

Julekursene er spikret.

Midt i brødlavinnsamlingen er nå tre julekurs spikret. Tradisjonen tro blir det julekurs hos Lørenskog Husflidslag søndag 6. november. I år blir det også julekurs hos Brøttum Bygdekvinnelag søndag 30. oktober.

I flere år har Hagelaget på skogen hatt kveldskurs med temaet jul. I år blir det tirsdag 15. november og temaet for kvelden er "Hvordan lage juledekorasjoner med kornnek". I tillegg kan du bestille kurs på Finnskogen for deg og noen venninner, fra 1 til 8 deltakere på dag-eller kveldstid. Temaet for venninnekurs velger dere selv. Les mer om muligheter og om høst- og julekursene på min side med KURS.

Og så var det denne brødlaven da, som jeg er så glad i. Islandslav kalles den også. Du finner den på furumoer inne blant lyng og annen lav. Snart har jeg alt i hus og frosten kan komme. Og jeg krysser fingrene for en lang og mild høst!

Ha en fin søndag!


Hilsen Kari!
tlf 95137750
kar-rudi@online.no

2 kommentarer:

  1. Tenk at i går var det bare 3 mnd igjen til julaften :)
    Uken flyr avsted, og våren og sommeren går alt for fort.

    Ha ei fin ny uke.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det går veldig fort mot jul nå, irriterende raskt. Men førjulstida er jo hyggelig, og så får vi nyte den fine høsten enn så lenge! Ha fine høstdager!

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!