16.04.2013

Oppskrift på hekleblomster fra Hagemessen 2013.


Mange ble begeistret for mine heklede blomster på Hagemessen og ville ha oppskriften. Og det skal dere selvsagt få. Mine heklede blomster egner seg for utebruk og er helket med linhyssing i midten og tykt ullgarn i kronbladene. Med egenutviklet oppskrift har jeg forsøkt å beskrive framgangsmåten:

Lag 6 lm i ring med kjm, 2 lm + 9 fm fundt ringen + 1 kjm.
Bytt farge. Hekle 3 lm og (2st i neste fm + 3 lm, 1 fm i neste fm) x 5.

Håper dette var forståelig. Jeg liker blomster med 5 blader. Drar du med deg løse tråder og hekler over disse, trenger du bare å feste en tråd pr blomst. Lykke til!

Jeg hadde også pyntet orekrattet med små fugler som jeg har fått keramiker Målfrid til å lage for meg etter en liten skisse. Jeg bare elsker dem. Se siden til Målfrid HER.

Nå er tiden for å synge "Alle fugler" her igjen, gjerne flerstemt. Nyt våren!
 


kar-rudi@online.no

3 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!