21.04.2013

Brudebukett med naturpreg.

Det er bare morsomt å stå opp kl. 04.30 for å lage en brudebukett når bruden ble så fornøyd at hun smilte bredt og ga meg en stor klem selv om hun var nysminket og frisert.

Og buketten kledde hennes kremhvite kjole bedre enn ytterveggen her hjemme. I buketten har jeg brukt naturmaterialer som  kråkefot og bjørk. Hovedblomstene er hvite greinroser. De er så fine til naturmaterialer fordi de er små og med mange knopper, ser litt viltre ut.

Jeg prøver å huske på å stille de rette spørsmålene til bruden i forbindelse med brudebukettbinderi. Dessuten å tolke hennes drømmer. Størrelse og form i forhold til den som skal gifte seg må også stemme, underbygge en personlighet på en måte.

Og så var det de andre blomstene jeg har brukt, et par orkideer, limonium, statice og minigerbra i ulike lillatoner. Ble litt som en gammeldags hage denne buketten her, synes jeg. Hva synes du?



kar-rudi@online.no

7 kommentarer:

  1. Vakker, hvis jeg finner noen som vil gifte seg med meg,he he, kommer jeg til deg.
    Ha en fin søndag, klem Laila

    SvarSlett
  2. Anne-Britt4/21/2013

    Hei, Kari.

    Vakker brudebukett! Utrolig hvor mye fint man kan trylle frem ved hjelp av naturen.
    Jeg ser du har brukt kråkefot i flere dekorasjoner du lager, det synes jeg virkelig gjør seg.
    Jeg følger alltid spent med på bloggen din, Kari.

    Klem fra Anne- Britt :-)

    SvarSlett
  3. Eg synest buketten er aldeles fortryllande fin!
    God sundag!

    SvarSlett
  4. Buketten ble aldeles nydelig! Flotte farger :)

    SvarSlett
  5. For en herlig bukett. Absolutt nydelig. Frodig og fin. Skjønne farger.
    klemz

    SvarSlett
  6. Helt topp, Kari!
    Vilt og lekkert!

    SvarSlett
  7. Takk for all skryt! Ha glade og kreative dager!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!