10.12.2016

Lavhjerter til Norges Husflidslag.

Det er et ærefullt oppdrag å få lage vervepremier til Norges Husflidslag. 20 lavhjerter i serieproduksjon var en utfordring for meg som ikke lenger leverer en gross. Høyt har de hengt til tørk i atelieret. Høyt henger de og blide er de, har jeg tenkt.

De ble behørig merket med riktig navn på laven som var brukt. Brødlav/Cetraria islandica og Rabbesjegg/Alectoria ochroleuca er lavarter med mye stivelse og det gjør at laven ikke knuses lett når den tørker. Derfor er arbeider med disse lavtypene ganske holdbare. I disse hjertene har jeg brukt begge sammen, noe som gir et annet uttrykk enn laven gir hver for seg.

Nå er hjerter i par pakket i cellofan og eskene er fraktet til Oslo. Når vervingen blant medlemmer er over for i år, vil hjertene gjøre det hyggelig for ivrige husflidslagsmedlemmer som er flinke til å få flere med seg i Norges Husflidslag, Selv er jeg både medlem av Norske Husflidshåndverkere og lokallaget Grue Finnskog Husflidslag. Bare det inspirerende tidsskriftet er verdt et medlemskap. Og det er ikke for sent å verve nye medlemmer ennå, og det er alltid muligheter for å melde seg inn. Se sidene til Norges Husflidslag HER.

Ha et varmt hjerte for håndlaga julegaver i år!

Hilsen Kari
tlf +47 95137750



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!