26.04.2018

Nå blir jeg glad når knoppene brister!

Og det er ikke lenge til busker og trær får grønt slør eller blomsterknopper. Jeg nyter våren med bristeferdige knopper noen dager her på Nesodden. Snart vil denne kirsebærgreina være i rosa flor mot himmelen.

Jeg både ser og lukter en aning av sommer og sol ved Oslofjorden. Sunnaas Sykehus har store grøntarealer og flott utsikt, så det er et flott sted å tilbringe noen få vårdager.

Og så er det fint å se litt mer varme- og kalkkjære busker enn de jeg har hjemme på Finnskogen. Rhododendron står klare til blomstring, både denne storblomsterede og den med små blomster under.  
Klart vi blir glade når knopper brister! Etter en gammeldags, fin og snørik vinter setter vi ekstra pris på våren når den er her for alvor. Så begrepet "Nyt Norge" får en utvidet dimensjon, ikke sant?

Hilsen Kari
tlf +47 95137750

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!