14.05.2017

Med lyng i vårbukettene.

Nå som snøværet endelig har gitt seg her på Finnskogen, vil markblomstene dukke opp etter hvert. Men enn så lenge er det fremdeles kjøpeblomster som gjelder i bukettene mine. Og orkideer og roser er jo en flott kontrast til naturmaterialene og lynget jeg bruker i festbuketter.

Enten det er kjøpte blomster, hageblomster eller villblomster du skal bruke, så et mitt tips å plukke lyng til innstikk mellom blomstene i bukettene. Blomstene kommer fint til sin rett i det grønne, og bukettene virker frodigere. Blåbærlyngen er flott, og kvistene får fine limegrønne blader. Tyttebær- og kreklinglyng har grønne blader hele året og er også flott i dekorasjoner. Det fine med lyng er at få er allergiske mot det, til forskjell for bjørkekvister.

Sommerstolen er satt på plass utenfor atelieret, og i dag skal jeg plante ut noen sommerblomster ved solveggen. Våren kommer sent til Finnskogen, men nå er det herlige tider vi går i møte!

Ha en fine vårdager du også!

Hilsen Kari
tlf +4795137750

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!