26.03.2017

Leken vår på Atelier Kari.

Med våren er blomstene på vandring, de løper ut og inn etter som kuldegrader og solskinnet tillater det. Her på Finnskogen varierer nattetemperaturen fra -2 til -10 grader nå om våren.

Og inne på verkstedet eksperimenteres det med det som er tilgjengelig. Å leke seg, finne fram til nye uttrykk og eksperimentere med naturmaterialer er krevende. For på en måte er alt gjort før, eller noen har skapt noe lignende.

Som dere ser blir ikke all eksperimentering like vellykket, mest bare rart. Jeg har i våres lekt meg litt med skjegglav som henger fra trærne. Det er mange ulike arter og de trives best på trær som står litt skyggefullt, i sur jord og gjerne litt myrlendt. Her på Finnskogen er det kalkfattig jord og frisk luft, så skjegglaven trives godt på både gran, furu bjørk og rogn. Og skjegglav kan vi høste også når det er snø på bakken.

Ellers arbeider jeg med forberedelser til Hagemessen 2017 på Lillestrøm hvor jeg skal ha demonstrasjons- og salgsstand, mye som skal ordnes,

Før Påske har jeg åpent  Atelier Kari: 
Åpent Torsdager -Fredager - Lørdager kl 11-17 fram til 8. april, 
Velkommen!

Ha en kreativ vår du også!

Hilsen Kari
tlf +47 95137750

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!