05.11.2016

Årets første Julekrans spaserte ut døra.....

Einerkrans med litt furu og pyntet med brødlavkuler, furukongler, rødrandkjuker og dyp rød sløyfe forsvant ut av Atelieret i dag. Nå er definitivt julestria i gang, og jeg elsker det!

Dører og inngangspartier er veldig forskjellige, men naturkranser og dørbuketter kler det aller meste. De holder seg fine ut januar, kanskje også ut februar. Over nyttår nappes sløyfene vekk og du har en fin vinterkrans. Dørklinkepynt er en morsom detalj.

For de som har vindu i ytterdøra, kan en frodig einerbukett være vel så fint som en krans. De passer så godt under vinduet i døra. Pynt gjerne med kongler,  lavballer og den fineste sløyfe.

I morgen har jeg nok et dagskurs i julepynt i Lørenskog Husflidslag, og jeg gleder meg veldig! For om det er slitsomt å være kurslærer, så er det herlig å treffe så mange hyggelige mennesker!

Ha kreative dager du også! 
Velkommen til åpent juleverksted på Atelier Kari torsdag til lørdag kl 11-17.

Hilsen Kari
Tlf 95137750
kar-rudi@online.no

7 kommentarer:

  1. Hej Kari. Du har så otroligt fina arbeten. Jag beundrar mycket dina kransar och annat eftersom jag själv är intresserad av naturmaterial.
    Tänker fråga dig om en sådan sak att när du gör kransar så tidigt hur får du dem att se nya och fräscha ut ända in i december? Jag brukar göra några kransar till julmarknaden men gör dem alltid i sista minuten just för att de skall vara fräscha. Tacksam om du kan informera mig lite. Ha det gott med julförberedelserna.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for skryt av kransene mine. Jeg vet ikke hvor du bor, men kransene holder seg fint når jeg bruker helt ferske materialer, lar dem henge ute i -grader, skyggefullt, gjerne med perforert plastikk over for at de ikke skal tørke ut. Hvis du lager basiskransen tidlig, kan du pynte dem nærmere julemessen. Lykke til!

      Slett
    2. Hej igen Kari. Tack för informationen om kransarna. Jag skall testa så som du upplyste. Vill bara berätta att jag bor i Österbotten Finland, nära Jakobstad. Tack och hälsningar från Siv.

      Slett
  2. Utrolig fine kranser, og veldig koselig å ha hengende på døra.
    Takk for titten.

    Vivishagerom

    SvarSlett
  3. Du lager fortsatt så flotte naturkranser. Jeg har latt meg inspirere av deg i flere år. Nå er det på tide å starte produksjonen her også. Ha det riktig godt. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å være til inspirasjon! Du får brette opp ermene og lykke til!

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!