08.09.2014

Med Kaprifolium på tunsteinene.

Disse vakre kaprifoliumene er det det eneste som ligner en tradisjonell hage her hos meg. Med skrinn jord og kaldt klima, blir det ikke høye busker av dem.
 
Men de kryper rundt tunsteinene for å få nattevarmen som steinene har magasinert på sokskinnsdager. Kaprifolium minner meg om barndomsferier i Vestfold der den vokste vilt og var av en annen art.
 
Men jeg koser meg med denne som blomstrer hele sommeren og har kommet igjen rundt tunsteinene i vel tretti år. Og så er den så gavmild at jeg kan bruke noen unge fargerike eksemplarer til dekorasjonene mine, et par ganger i året. Takknemlig over denne gledessprederen som forlenger sommeren på tunet!

Ha fine høstdager!


kar-rudi@online.no

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!