27.01.2013

Inspirerende blomsterbroderier.

Tenk på alle flotte håndarbeider vi kan finne i kasser hos brukthandelere og på loppemarkeder. Utrolige mengder med håndarbeider som trenger nye eiere som setter pris på dem. Denne puta fant jeg hos en brukthandel for et par år siden, nesten ubrukt og med fin kvalitet brodert i ull.

Masse inspirerende håndarbeider ligger bortgjemt i skuffer og skap. Dette er en stor blomsterduk som jeg fikk for mange år siden. Jeg blir inspirert hver gang jeg tar den fram, stryker den og legger den på spisestuebordet.

Når jeg om vinteren ikke kan plukke blomster ute på enga, kan jeg hente fram glade blomster fra skapene.

Ha en inspirerende og kreativ uke!



kar-rudi@online.no



3 kommentarer:

  1. Kjempefine håndarbeid.....alt for mange slike flotte håndarbeid ligg nok vekkgøymde i skuffer og skap. Utrulig kva motane kan gjere.
    Men kjekt for dei som ønskjer å kunne få seg slike godbitar at dei blir levert til bruktbutikkane og loppemarked.
    Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  2. Flotte håndarbeidsskatter du deler med oss- har å en del slike , noen brukes som de er - andre kommer med i et gjenbruks prosjekt.
    Er så glad for bloggen din , så morsomt å bla og kikke rundt her - å så masse å lære... ser at du bruker selje/gåsunge greiner til kranser bla. - æ lure på når tid de er best å ta , vår /høst..?
    Takk for alle dine gleder du deler så rundhåndet av!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Turid, jeg klipper siste års stiklinger til kranser av selje, fra bladene faller av om senhøsten til ca april. Ikke klipp den så sent at den etterskyter. November til ut februar er vel best. Lykke til!

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!