26.10.2011

Tvillingkranser i naturmaterialer.

Jeg er veldig glad i å lage kranser i naturmaterialer, spesielt når jeg kan skape noe nytt. Her har jeg lagd en krans som egentelig er to, to kranser i lav som er montert inni hverandre.

Og jeg har lagd et tvillingpar, for bestillingen var til en dobbelt ytterdør i herregårdsstil. Narurmaterialene som er brukt, er laven rabbesjegg pyntet med bjørkekvister med lav. Alt er montert på halmkranser med noe jeg kaller jåletråd, en tynn sikksakktråd i sølvfarget metall.

Kransene er pyntet med sløyfer av fløyel, silke og ullsnorer ferdig til advendt. Jeg synes alltid det er vanskelig å pynte naturkranser fordi naturpreget så lett kan bli borte. Hva synes du om slike litt uryddige sløyfer som jeg har brukt her, til naturkranser?

15 kommentarer:

  1. Vakre dekorasjoner!

    SvarSlett
  2. Så fina kransar du har gjort. Det blir säkert jättesnyggt där de skall sitta.
    Ha det gott.

    SvarSlett
  3. Венците ви са невероятно красиви! Умеете много добре да боравите с природните материяли. Харесва ми вашият стил и усет.
    Поздрави от Nelly

    SvarSlett
  4. Dette ser bare bra ut, og tvillingene uansett! Great! Hilsen fra Tyskland, Christine

    SvarSlett
  5. Så vakre.
    Rabbesjegget har det blitt mye av de siste årene. Til og med på løvtrær. Tror det har noe med den litt surere nedbøren vi har? Jeg tenkte å sanke litt av den og lage noen hjerter. Takk for nydelig inspirasjon.
    Klem
    Randi

    SvarSlett
  6. Takk for mange hyggelige kommentarer! Ide-puffen, Rabbesjegg er en lavart som vokser på bakken høyt til fjell. Du tenker kanskje på sjegglav som voksert på trærne? Den liker fuktig klima, og det er absolutt ikke sur nedbør som får den til å trives, men rent nedbør. Huff nå virker jeg belærende. Bare plukk i vei sjegglav du, men pass deg for de fredede artene. Mye flott å plukke nå rett før snøen kommer. Klem fra Kari!

    SvarSlett
  7. Sjegglav er det ja. Rabbsjegg vokser på rabb, logisk. Ligner litt i farten :) Kanskje jeg skal lage noe av Sjegglav da hi hi. Må sjekke ut hvem som er fredet da. Gransjegg går vel.
    Klem

    SvarSlett
  8. Drahá Kari,WOW,krásný věnec,užasné barvičky ...Daja

    SvarSlett
  9. Nydelige kranser som alltid :))

    SvarSlett
  10. Du er rene tryllkunstneren når det gjelder å benytte seg av naturens skattekammer :)

    SvarSlett
  11. Testopphenging er gjennomført og jeg gleder meg til 25.november - da kommer de opp på dørene igjen.

    De ble akkurat så fine som jeg hadde håpet.

    SvarSlett
  12. Veldig fine kranser du har laget. Spennende at du har brukt rabbsjegg.
    Hilsen Inger

    SvarSlett
  13. De kransene var nydelige :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Kanskje jeg skal lage en nesten maken? Vi får se. Ha en lykkelig førjulstid!

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!