18.04.2011

Ingen Påske uten gule tulipaner.

Tulipaner til Påske er tradisjon hos meg og veldig mange andre. Når du kjøper med deg noen tulipaner hjem, plukk gjerne med deg noen bjørkekvister på veien. De er så fine som innstikk og får blomstene til å stå så fint og strutte av ren vårglede. Her på Finnskogen er det litt tidlig for bjørka å få museører, men det blir om mulig enda finere og en kan jo drive fram kvister så knoppene åpner seg..

Tulipaner skal snittes tvers over stilken og has lunkent vann. Ha ikke i for mye vann for de trekker vann gjennom hele stilken og vil fort forstrekke seg. Hvis du i tillegg lar dem stå kjølig om nettene, vil du ha glede av dem lenger. Fortsatt God Påske!... er mitt bidrag til "Vårtegn på mandager".

5 kommentarer:

  1. Til min store sorg er jeg blitt allergisk mot tulipaner.
    Det er så plagsomt at jeg rett og slett ikke kan ha dem i huset.
    Derfor får jeg glede meg ekstra over bilde av dem, da :)

    SvarSlett
  2. Takk for tulipantips.Riktig god påske til deg!

    SvarSlett
  3. Takker for tipset! Da må jeg huske å ta med meg kvister hjemmefra, før vi tar turen til Oppdal i morgen.
    Ha ei riktig god påske!
    Merete

    SvarSlett
  4. Enkelt og vakkert med tulipaner og kvister.
    Riktig god påske til deg
    Randi

    SvarSlett
  5. Så fin påskepynt!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!