16.03.2011

Jeg har heldigvis igjen naturmaterialer fra sist sommer!

Nå på tampen av vinteren må jeg ha vareopptelling, ja en spennende vareopptelling i lav og mosedotter. Hvor mange kranser, hjerter og andre dekorasjoner kan jeg få lagd av laven jeg har igjen? Det er litt mindre brødlav og litt mer rabbesjegg igjen enn jeg trodde. Da får jeg være kreativ og planlegge hva jeg skal lage mer nøye fram til snøen forsvinner. Rabbesjeggdekorasjoner som den på bildet, kan jeg lage brødre, søskenbarn og bestemødre til, og jeg gleder meg allerede til å lage lubne hjerter i samme teknikk. Høstturen med tålmodig plukking på fjellet kan vise seg å bli gull verdt, også for en vandrende skogalv.

5 kommentarer:

  1. Ja det ligger vel så mye snø at du ikke finner noe verken av lav eller mose enda..

    godt du har et lager å ta av da,..

    klemmer 0))

    SvarSlett
  2. Ja, tenk at flotte haustturar kan gleda til langt ut på våren...! :)
    Du lagar dei vakraste dekorasjonar utav smakebitar av kva naturen våres har å by på, så utruleg kreativt, og til glede for mange andre ;)
    Ynskjer deg mange fine timar med dekorering framover!
    Siri

    SvarSlett
  3. Så morsomt det er å ha slikt liggende på VENT :o)
    Jeg hadde en STOOOR ryddesjau i boden min forrige helg, da fant jeg masser med slike naturmaterialer som jeg har samlet både fra skog og fjære, nå har jeg systematisert alt i gjennomsiktige bokser, så det er mulig å finne hva man ønsker av lav, mose, kongler ol.
    Ønsker deg en herlig tid med alle skattene!
    Stor klem, Anne:)

    SvarSlett
  4. Hei
    At jeg fant bloggen din. For ei lykke...
    Godt kjent innpå skauen der du holder til ;-))
    God helg!!

    SvarSlett
  5. Anonym3/19/2011

    Så flott at du ble inspirert av syskrinet og hjertene mine. Jeg tror jammen jeg skal lage et slikt halmhjerte som jeg fant inne hos deg. Ha en rikitg god helg :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! Beklager at jeg må ha robotbekreftelse for å unngå masse spam!